Система органів державної реєстрації відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»
1. Систему органів у сфері державної реєстрації становлять:
- Міністерство юстиції України;
- інші суб’єкти державної реєстрації.
2. До повноважень Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації належить:
- формування державної політики у сфері державної реєстрації;
- нормативно-правове, методологічне та інформаційне забезпечення у сфері державної реєстрації;
- координація діяльності у сфері державної реєстрації громадських формувань;
- контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації;
- здійснення повноважень держателя Єдиного державного реєстру;
- визначення технічного адміністратора;
- забезпечення надання доступу державним реєстраторам до Єдиного державного реєстру та прийняття рішень про блокування та анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом;
- розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України та прийняття обов’язкових до виконання суб’єктами державної реєстрації рішень, передбачених цим Законом;
- складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення;
- взаємодія з державними органами, органами місцевого самоврядування, міжнародними організаціями з питань державної реєстрації;
- державна реєстрація політичних партій, всеукраїнських профспілок, їх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок та їхньої символіки;
- надання виписок та інформаційних довідок у паперовій формі для проставлення апостилю та проставлення на них апостилю;
- здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
3. До повноважень інших суб’єктів державної реєстрації належить:
- забезпечення:
- прийому документів, поданих для державної реєстрації;
- державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій;
- ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього;
- ведення реєстраційних справ;
- здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Акредитовані суб’єкти можуть здійснювати усі повноваження, визначені у цій частині, або здійснювати повноваження щодо забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації на підставі договору з іншим суб’єктом державної реєстрації та/або нотаріусом.
|