Червоноградське міське управління юстиції

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу



Головна » 2014 » Лютий » 10 » Порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції
15:14
Порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції

 

Систематизація законодавства - засіб реформування, упорядкування законодавства, зведення його до певної внутрішньоузгодженої системи. За допомогою систематизації усуваються недоліки, повтори, застарілі норми тощо. Це процес зведення актів законодавства до єдності шляхом внутрішньої та зовнішньої обробки їх змісту. Мета роботи по систематизації актів законодавства в органах та установах юстиції України - встановлення єдиного порядку обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства України в органах та установах юстиції, удосконалення роботи щодо здійснення систематизації законодавства, виконання завдань з організації та ведення еталонної бази даних правової інформації, необхідної для формування правової політики, реалізації програм законопроектних робіт, забезпечення правової реформи. До того ж, облік актів законодавства надає допомогу працівникам органів та установ юстиції здійснювати їх пошук. Територіальні органи та установи юстиції юстиції обліковують акти законодавства України за видами з офіційних друкованих видань у журналах обліку; здійснюють облік та зберігання газет "Урядовий кур"єр", "Голос України", відстежують інформацію щодо офіційного оприлюднення актів законодавства України в цих виданнях; здійснюють облік та зберігання Конституції СРСР, Конституції УРСР, актів законодавства СРСР та Української РСР, ведуть систематичну картотеку актів законодавства СРСР та УРСР. Крім того, Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим здійснює облік, підтримання у контрольному стані, зберігання актів законодавства Автономної Республіки Крим. Систематизація законодавства почала проводитись давно. Історії відомі чотири головних види систематизації: консолідація, інкорпорація, кодифікація, створення Зводу законів. Систематизація законодавства — це діяльність з впорядкування чинних нормативно-правових актів у єдину узгоджену систему, з метою забезпечення ефективного правового регулювання. Систематизація спрямована на: 1) досягнення внутрішньої єдності юридичних норм, тобто на усунення колізій і прогалин; 2) впорядкування правового матеріалу, розміщення його за певними розділами і рубриками, тобто класифікацію. Здійснення систематизації законодавства має на меті: - встановлення і усунення дефектів законодавства; - підвищення ефективності законодавства та поліпшення інформаційного впливу права на правосвідомість його суб'єктів; - забезпечення зручності користування законодавчим масивом, полегшення відшукування юридичної норми, яка підлягає застосуванню чи реалізації; - сприяння вивченню та дослідженню законодавства. Систематизація здійснюється двома основними способами: інкорпорацією та кодифікацією. Інкорпорація — це найпростіша форма впорядкування нормативно-правових актів, яка полягає в об'єднанні групи чинних нормативно-правових актів в одному збірнику за певним критерієм (хронологічним, тематичним тощо) без зміни їхнього змісту. Види інкорпорації: 1) За юридичною значимістю: - офіційна інкорпорація — тобто впорядкування нормативно-правових актів шляхом видання правотворчими або уповноваженими їхнім рішенням компетентними органами збірників чинних нормативно-правових актів; - неофіційна інкорпорація — це підготовка і видання збірників чинних нормативно-правових актів неправотворчими органами держави або іншими організаціями чи особами. 2) За обсягом: - загальна (генеральна), галузева, міжгалузева, спеціальна (за окремими інститутами однієї галузі права). 3) За критерієм об'єднання нормативно-правових актів: - предметна, тобто за предметом регулювання; - хронологічна (за часом видання нормативно-правових актів); - суб'єктна (залежно від органу, який видав акти). Кодифікація — це спосіб систематизації законодавства, який полягає у змістовній переробці, узгодженні й об'єднанні певної групи юридичних норм, пов'язаних спільним предметом правового регулювання, в єдиному нормативному акті. Тобто, це впорядкування правових норм, яке супроводжується переробкою їхнього змісту, з відміною одних і прийняттям інших норм права. Іншими словами, кодифікація — це систематизація у процесі правотворчості. В результаті кодифікації видається єдиний, логічно і юридично цільний, нормативно-правовий акт. Тому кодифікація завжди має офіційний характер і може проводитися тільки правотворчим органом. Види кодифікації: 1) За обсягом: загальна, в результаті якої утворюється кодифікований нормативний акт з основних галузей права (Звід законів); галузева, яка охоплює нормативно-правові акти певної галузі законодавства (основи законодавства, кодекси); міжгалузева та підгалузева (інституційна), що, відповідно, розповсюджується на кілька галузей (Повітряний кодекс) чи інститутів (Митний кодекс). 2) За формою виразу: основи (головні засади) законодавства; кодекси; положення; статути. Консолідація - це поєднання, об'єднання нормативних актів різних епох і пристосування їх до нових економічних і політичних відносин. Так, в багатьох країнах Європи в XVI-XVII століттях відбулася рецепція (пристосування) римського цивільного права до нових відносин. Консолідація широко використовувалась в Англії. Звід законів- це така систематизація, яка включає всі види систематизації (інкорпорацію, кодифікацію), в т.ч. і прийняття нових актів, яких не було раніше. З метою встановлення єдиного порядку обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства України в органах та установах юстиції, удосконалення роботи щодо здійснення систематизації законодавства, виконання завдань з організації та ведення еталонної бази даних правової інформації, необхідної для формування правової політики, реалізації програм законопроектних робіт, забезпечення правової реформи,затвердженоПоложення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції Українивід 15.04.2004 № 31/5. Положення про порядок здійснення обліку та систематизації законодавства в органах та установах юстиції України (далі - Положення) визначає порядок ведення інформаційного фонду Міністерства юстиції України, обліку, зберігання та підтримання в контрольному стані актів законодавства. Акти законодавства України, спеціальна юридична література, електронні інформаційні правові системи, що зберігаються та використовуються в органах та установах юстиції, становлять інформаційний фонд. Ведення журналу обліку актів законодавства здійснюється за кожним видавником актів окремо шляхом унесення інформації, у якій зазначаються номер, дата прийняття, дата надходження, вид, видавник, назва, джерело опублікування актів законодавства України в офіційних друкованих виданнях. У журналі обліку міжнародних договорів зазначаються: номер, дата отримання, країна, вид, назва, дата підписання, дата ратифікації (затвердження, приєднання), дата набрання чинності, дата денонсації, дата втрати чинності, термін дії міжнародного договору, який обліковується. Примірники збірників актів законодавства України, видання кодексів, що надходять до органів та установ юстиції, підлягають обліку в журналі обліку із зазначенням найменування, року видання, видавництва, дати контрольного стану текстів актів. На першій і сімнадцятій сторінках збірника актів законодавства проставляється штамп органу чи установи юстиції. Усі акти законодавства України, що надходять до Міністерства юстиції України, підтримуються у контрольному стані. Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції підтримують у контрольному стані акти законодавства, опубліковані в "Офіційному віснику України", "Офіційному віснику України. Із змінами", "Відомостях Верховної Ради України". Підтримання текстів актів законодавства у контрольному стані здійснюється також шляхом видання офіційних друкованих видань у теках з роз'ємними замками з підтриманням в контрольному стані: - "Систематичного зібрання чинного законодавства України"; - бюлетеня "Офіційний вісник України. Із змінами"; - "Кодексів України". Контрольним примірником акта законодавства є примірник, у якому проставляються відмітки про всі зміни, доповнення, зупинення дії, поширення, продовження або збереження дії та про визнання акта (статті, пункту) таким, що втратив чинність, та зазначається інформація про вид, номер і дату прийняття, офіційне джерело опублікування акта, яким унесені зміни. На першій сторінці контрольного примірника акта законодавства (збірника актів законодавства) проставляється штамп або робиться напис "Контрольний примірник". Штампи (написи) "Контрольний примірник" проставляються на титульних сторінках контрольних примірників кодексів України, "Офіційного вісника України", "Офіційного вісника України. Із змінами" та "Відомостей Верховної Ради України". Підтримання актів законодавства України у контрольному стані передбачає внесення до тексту акта змін і доповнень на підставі актів законодавства, якими ці зміни вносяться. Технологія підтримання актів законодавства України в контрольному стані на паперових носіях здійснюється шляхом зазначення відомостей про внесені зміни, доповнення та іншу інформацію безпосередньо в тексті акта законодавства.

Переглядів: 1709 | Додав: Юлія | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Начальник управління

Павло Робертович Деміховський